„Zakup niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów oraz stacjonarnych automatów KKM do sprzedaży biletów, w celu obsługi linii aglomeracyjnych”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.
Cel główny projektu: Zwiększenie udziału niskoemisyjnego transportu zbiorowego na obszarze aglomeracji krakowskiej – Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz poprawa jakości usług transportu publicznego wraz z ograniczeniem negatywnego wpływu transportu na środowisko.
Wartość całkowita projektu: 175 570 727,88 PLN
Wartość przyznanego dofinansowania: 115 718 400,00 PLN
Opis projektu: Projekt polega na zakupie 107 niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów oraz 12 stacjonarnych automatów biletowych i składa się z następujących zadań projektowych:
Zadanie 1: Zakup niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów zasilanych olejem napędowym. W ramach zadania planowany jest zakup autobusów z silnikiem Diesla spełniających normę emisji spalin min. Euro 6, w tym 60 autobusów standardowych o długości 12m i 15 autobusów midi.
Zadanie 2: Zakup niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych. W 12 autobusach hybrydowych mają być zastosowane równoległe lub szeregowe układy hybrydowe z systemem magazynowania energii. Energia zmagazynowana w bateriach powinna umożliwić przejazd autobusu na odległość co najmniej 1 km.
Zadanie 3: Zakup stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów KKM. Planuje się zakup 12 sztuk automatów KKM kompatybilnych z systemem MPK poprzez możliwość zapisu na karcie MKA biletów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Zadanie 4: Zakup niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych. Planuje się zakup 17 autobusów elektrycznych standardowych o długości 12 m oraz 3 autobusów przegubowych. Pojazdy elektryczne mają być dostosowane do ładowania w systemie PLUG-IN oraz za pomocą pantografu ze stanowiska dedykowanego do tego typu pojazdów. Zmagazynowana energia trakcyjna ma zapewnić przejechanie w warunkach miejskich min. 100 km bez dodatkowego doładowywania akumulatorów.
Zadanie 5: Zakup systemu ładownia autobusów elektrycznych. W skład systemu ładowania autobusów wchodzić będą stanowiska ładowania akumulatorów trakcyjnych zlokalizowanych w punktach dostępu energii elektrycznej dużej mocy w miejscach dyslokacji autobusów elektrycznych.
Spot telewizyjny Broszura