Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

 


Carbon Emission Factos (from IPPC 2006 Guidelines)

Fuel

Unit

Value

Diesel

kgCO2/GJ

74,1

CNG

kgCO2/GJ

56,1




Energy Content

Fuel

Unit

Value

Diesel

GJ/kg

0,043

CNG

GJ/Nm3

0,036

 

 

 



 


Consumption

Fuel

Unit

2013

2014

2015

2016

Diesel

kg

11 877 700

12 095 970

12 050 382

12 541 014

CNG

Nm3

210 050

202 270

158 769

158 753

Electric powerDół formularza

kWh

0

100 622

114 270

173 046

Activity

Początek formularza

Specification Dół formularza

Unit

2013

2014

2015

2016

Vehicles

vehicle km

34 929 767

35 645 245

35 219 939

36 013 336

Passengers

passenger km

2 242 728 728

2 288 058 015

2 207 383 320

2 232 309 640

CO2 emissions

Fuel

Unit

2013

2014

2015

2016

Diesel

tonCO2/annum

37 845,92

38 541,39

38 396,13

39 959,43

CNG

tonCO2/annum

424,22

408,50

320,65

320,62

Total

tonCO2/annum

38 270,13

38 949,89

38 716,78

40 280,05

CO2 emissions

Specification

Unit

2013

2014

2015

2016

Veichles

gCO2/veich km

1 095,6

1 092,7

1 099,3

1 118,5

Passengers

gCO2/pass km

17,1

17,0

17,5

18,0

                     

 


MPK S.A. realizuje działania inwestycyjne zmierzające do poprawy jakości transportu publicznego w Krakowie, tak aby był on przyjazny zarówno dla pasażerów jak i środowiska. Priorytetowym zadaniem realizowanym w ramach projektu Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej - etap II był zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego. Równocześnie Spółka, w trosce o środowisko realizuje szereg innych działań polegających na zakupie ekologicznego taboru autobusowego.

Wymiana taboru autobusowego polega na zastąpieniu pojazdów starszej generacji, autobusami z silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro-6 czy też autobusami wykorzystującymi alternatywne źródła zasilania.

Zestawienie przedstawia emisję dwutlenku węgla CO2 autobusów komunikacji miejskiej w okresie realizowania projektu. Metoda obliczeń oparta jest na przyjętych wskaźnikach jednostkowej emisji dwutlenku węgla CO2 [kgCO2/GJ], oraz efektywności energetycznej [GJ/kg, GJ/Nm3] dla poszczególnych rodzajów paliw. Emisja całkowita [tonCO2/annum] wszystkich pojazdów odniesiona jest do jednostki przebiegu [km] oraz pasażerokilometra [pass km]. Prezentacja wyników następuje w ujęciu rocznym. Danymi wejściowymi do obliczeń oprócz wskaźników jednostkowej emisji są: zużycie oleju napędowego, zużycie gazu sprężonego CNG, wykonana praca przewozowa oraz ilość przewiezionych pasażerów.

 

Krakow 27th February, 2017

MPK S.A. is committed to improving the quality of public transport in Krakow through investments aimed to make the system both passenger-friendly and green. The priority set for the “Integrated Public Transport in the Krakow Agglomeration - Stage II” project was the purchase of low-floor trams for the city. At the same time, the Company actively seeks to protect the environment, e.g. through the purchase of sustainable bus rolling stock.

As part of the bus replacement project, old generation vehicles are being replaced with buses fitted with engines compliant with the Euro-6 exhaust emission standards, as well as relying on alternative power sources.

The table presents data on CO2 emissions from municipal buses throughout the implementation of the project. The calculation method is based on the assumed indicators for unit CO2 emissions  [kgCO2/GJ], and energy efficiency [GJ/kg, GJ/Nm3] for particular types of fuel. Total emissions [tons of CO2/annum] from all vehicles have been referred to the mileage unit [km] and passenger-kilometre [pass km]. The results have been presented for particular years. The input data for the calculations, besides the unit emission indicators, include: engine oil consumption, CNG consumption, transport performance and the number of passengers transported

 

 

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo