Po ulicach Krakowa wozi pasażerów już 18 nowoczesnych wagonów NGT8, które Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie kupiło w ramach unijnego projektu „Zintegrowany transportu publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II” (w sumie projekt obejmuje zakup 24 tramwajów NGT8). Kursują na dwóch liniach, nr 13 - łączącej Nowy Bieżanów z Bronowicami Małymi oraz na linii nr 14 z Mistrzejowic do Bronowic.
Pasażerowie, którzy mieli już okazję podróżować nowym tramwajem podkreślają komfort i bezpieczeństwo podróży.
Wagon posiada klimatyzację, która zdecydowanie poprawi komfort podróży w okresie letnim. Tramwaj jest także wyposażony w nawiewowy system ogrzewania wnętrza. Bezpieczeństwo podróżującym zapewnia nowoczesny monitoring oraz system "interkom" (możliwość kontaktu pasażerów z prowadzącym poprzez urządzenia zamontowane obok drzwi tramwaju). Warto także podkreślić, że w tramwaju zostały zamontowane dwa automaty biletowe oraz odpowiednio rozmieszczone kasowniki. W automatach biletowych i kasownikach dla pasażerów nie znających języka polskiego jest dostępnych kilka wersji językowych, m.in. język niemiecki i angielski. Ważne jest także zastosowanie w krakowskich tramwajach specjalnie podświetlonych poręczy, które ułatwią orientację osobom słabowidzącym.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom została ograniczona ilość drgań emitowanych przez jadący tramwaj a specjalne osłony zamontowane na podwoziu tłumią hałas.
Warto podkreślić, że jeden z 24 tramwajów Bombardiera był prezentowany na berlińskich targach InnoTrans. To największe targi komunikacyjne w Europie, podczas których prezentowane są najnowocześniejsze rozwiązania stosowane w komunikacji zbiorowej na świecie. Swoje pojazdy prezentowali tu m.in. najwięksi producenci wagonów tramwajowych. Wśród nich była także firma Bombardier, która zdecydowała, że to właśnie tramwaj NGT8 wyprodukowany dla Krakowa będzie promował ich najnowsze i najnowocześniejsze osiągnięcia.
Przypomnijmy. MPK SA kupiło 24 wagony Bombardiera w ramach unijnego projektu Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II. Dzięki temu większą część kosztów tych tramwajów, 59 proc. pokryła dotacja ze środkow Funduszu Spojności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.