Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę
Wymiana taboru autobusowego polega na zastąpieniu pojazdów starszej generacji autobusami o najwyższych parametrach emisji spalin Euro-5 EEV, czego widocznym efektem powinno być zmniejszenie emisji spalin oraz dwutlenku węgla.
Zestawienie przedstawia emisję dwutlenku węgla CO2 autobusów komunikacji miejskiej w okresie realizowania projektu. Metoda obliczeń oparta jest na przyjętych wskaźnikach jednostkowej emisji dwutlenku węgla CO2 [kgCO2/GJ], oraz efektywności energetycznej [GJ/kg, GJ/Nm3] dla poszczególnych rodzajów paliw. Emisja całkowita[tonCO2/annum] wszystkich pojazdów odniesiona jest do jednostki przebiegu [km] oraz pasażerokilometra [pass km]. Prezentacja wyników następuje w ujęciu rocznym. Danymi wejściowymi do obliczeń oprócz wskaźników jednostkowej emisji są; zużycie oleju napędowego, zużycie gazu sprężonego CNG, wykonana praca przewozowa oraz ilość przewiezionych pasażerów.
 
 
Krakow Public Transport Project
 
Carbon Emission Factos (from IPPC 2006 Guidelines)
Fuel
Unit
Value
Diesel
kgCO2/GJ
69,3
CNG
kgCO2/GJ
56,1
Energy Content
Fuel
Unit
Value
Diesel
GJ/kg
0,043
CNG
GJ/Nm3
0,036
Consumption
Fuel
Unit
2010
2011
Diesel
kg
13 402 300
12 845 756
CNG
Nm3
249 920
240 131
Activity
Unit
2010
2011
Vehicles
vehicle km
37 789 000
36 896 000
Passengers
passenger km
2 147 689 600
2 194 987 200
CO2 emissions
Unit
2010
2011
Diesel
tonCO2/annum
39 937,51
38 279,07
CNG
tonCO2/annum
504,74
484,97
Total
tonCO2/annum
40 442,25
38 764,04
Specific CO2 emissions
Unit
2010
2011
Veichles
gCO2/veich km
1 070,2
1 050,6
Passengers
gCO2/pass km
18,8
17,7
6,22%
 


The replacement of the bus fleet is based on replacing older generation vehicles with the ones that have the highest Euro-5 EEV exhaust emission parameters, which should help substantially reduce exhaust and CO2 emissions.

The chart shows CO2 emissions of municipal buses for the duration of the project implementation. The calculation method is based on adopted rates for CO2 emissions [kgCO2/GJ] and energy efficiency [GJ/kg, GJ/Nm3] for each type of fuel. The total level of emissions [tonCO2/annum] for all vehicles is related to the mileage [km] and passenger-kilometres [pass km]. The figures are shown per annum. The input data used to calculate emission rates are: fuel oil rate, CNG compressed gas rate, transport work performed and the number of passengers transported.
Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo