Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Priorytet 6 Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Cel główny projektu: Celem głównym projektu jest m.in. ograniczanie emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych i CO2, poprzez zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców aglomeracji krakowskiej. Zakup zeroemisyjnych autobusów elektrycznych, spowoduje rozwój nowoczesnego transportu miejskiego, znacząco wpłynie na jakość życia w mieście oraz kształtuje wizerunek Krakowa jako miasta ekologicznego.
Celem rzeczowym projektu jest zakup taboru autobusowego przeznaczonego do obsługi przewozów pasażerskich w Krakowie.
Planowane efekty: projekt obejmuje zakup 50 szt. autobusów przegubowych, elektrycznych wraz z ładowarkami typu plug-in.
Nowe autobusy elektryczne są wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach oraz bezemisyjny system ogrzewania. Pojazdy obsługują cztery linie autobusowe: 144, 173, 179 i częściowo 503, kursujące przez Aleje Trzech Wieszczów, a więc w rejonie miasta, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.
Wartość całkowita projektu: 165 548 329,00 PLN;
Wartość przyznanego dofinansowania: 109 692 500,00 PLN
Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w PO IiŚ 2014-2020?
Instytucja Zarządzająca PO IiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej:
https://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci. Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg.
Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się
|