Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

MPK S.A. realizuje działania inwestycyjne zmierzające do poprawy jakości transportu publicznego w Krakowie, tak aby był on przyjazny zarówno dla pasażerów jak i środowiska. Priorytetowym zadaniem realizowanym w ramach projektu Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej był zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego. Równocześnie Spółka, w trosce o środowisko realizuje szereg innych działań polegających na zakupie ekologicznego taboru autobusowego.

 
MPK SA carries out investment activities aimed at improving the quality of public transport in Krakow, so it becomes friendly for both passengers and the environment.
The main task performed under the project “Integrated public transport in the Krakow agglomeration – stage II” was the purchase of low-floor trams.
 
At the same time, a number of other measures including acquisition of eco-bus fleet are being taken by the Company to take care of environment.
 

 

Carbon Emission Factos (from IPPC 2006 Guidelines)
Fuel
Unit
Value
Diesel
kgCO2/GJ
74,1
CNG
kgCO2/GJ
56,1
Energy Content
Fuel
Unit
Value
Diesel
GJ/kg
0,043
CNG
GJ/Nm3
0,036
Consumption
Fuel
Unit
2012
2013
Diesel
kg
12 240 300
11 877 700
CNG
Nm3
252 410
210 050
Activity
Unit
2012
2013
Vehicles
vehicle km
35 429 000
34 929 771
Passengers
passenger km
2 174 558 602
2 242 728 728
CO2 emissions
Unit
2012
2013
Diesel
tonCO2/annum
39 001,27
37 845,92
CNG
tonCO2/annum
509,77
424,22
Total
tonCO2/annum
39 511,04
38 270,13
Specific CO2 emissions
Unit
2012
2013
Veichles
gCO2/veich km
1 115,2
1 095,6
Passengers
gCO2/pass km
18,2
17,1

 



Wymiana taboru autobusowego polega na zastąpieniu pojazdów starszej generacji autobusami o najwyższych parametrach emisji spalin Euro-5 i EEV, czego widocznym efektem powinno być zmniejszenie emisji spalin oraz dwutlenku węgla.
 

Zestawienie przedstawia emisję dwutlenku węgla CO2 autobusów komunikacji miejskiej w okresie realizowania projektu. Metoda obliczeń oparta jest na przyjętych wskaźnikach jednostkowej emisji dwutlenku węgla CO2 [kgCO2/GJ], oraz efektywności energetycznej [GJ/kg, GJ/Nm3] dla poszczególnych rodzajów paliw. Emisja całkowita[tonCO2/annum] wszystkich pojazdów odniesiona jest do jednostki przebiegu [km] oraz pasażerokilometra [pass km]. Prezentacja wyników następuje w ujęciu rocznym. Danymi wejściowymi do obliczeń oprócz wskaźników jednostkowej emisji są; zużycie oleju napędowego, zużycie gazu sprężonego CNG, wykonana praca przewozowa oraz ilość przewiezionych pasażerów.

The replacement of the bus fleet is based on replacing older generation vehicles with the ones that have the highest Euro-5 and EEV exhaust emission parameters, which should help substantially reduce exhaust and CO2 emissions.
The chart shows CO2 emissions of municipal buses for the duration of the project implementation. The calculation method is based on adopted rates for CO2 emissions [kgCO2/GJ] and energy efficiency [GJ/kg, GJ/Nm3] for each type of fuel. The total level of emissions [tonCO2/annum] for all vehicles is related to the mileage [km] and passenger-kilometres [pass km]. The figures are shown per annum. The input data used to calculate emission rates are: fuel oil rate, CNG compressed gas rate, transport work performed and the number of passengers transported.

 

Krakow 29st April, 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo