MPK S.A. realizuje działania inwestycyjne zmierzające do poprawy jakości transportu publicznego w Krakowie, tak aby był on przyjazny zarówno dla pasażerów jak i środowiska. Priorytetowym zadaniem realizowanym w ramach projektu Zintegrowany Transport Publiczny w Aglomeracji Krakowskiej był zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego. Równocześnie Spółka, w trosce o środowisko realizuje szereg innych działań polegających na zakupie ekologicznego taboru autobusowego.
Carbon Emission Factos (from IPPC 2006 Guidelines)
|
|||
Fuel
|
Unit
|
Value
|
|
Diesel
|
kgCO2/GJ
|
74,1
|
|
CNG
|
kgCO2/GJ
|
56,1
|
|
Energy Content
|
|||
Fuel
|
Unit
|
Value
|
|
Diesel
|
GJ/kg
|
0,043
|
|
CNG
|
GJ/Nm3
|
0,036
|
|
Consumption
|
|||
Fuel
|
Unit
|
2012
|
2013
|
Diesel
|
kg
|
12 240 300
|
11 877 700
|
CNG
|
Nm3
|
252 410
|
210 050
|
Activity
|
Unit
|
2012
|
2013
|
Vehicles
|
vehicle km
|
35 429 000
|
34 929 771
|
Passengers
|
passenger km
|
2 174 558 602
|
2 242 728 728
|
CO2 emissions
|
Unit
|
2012
|
2013
|
Diesel
|
tonCO2/annum
|
39 001,27
|
37 845,92
|
CNG
|
tonCO2/annum
|
509,77
|
424,22
|
Total
|
tonCO2/annum
|
39 511,04
|
38 270,13
|
Specific CO2 emissions
|
Unit
|
2012
|
2013
|
Veichles
|
gCO2/veich km
|
1 115,2
|
1 095,6
|
Passengers
|
gCO2/pass km
|
18,2
|
17,1
|