Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap I

Projekt był współfinansowany z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju regionalnego (ZPORR), działanie 1.6.

 

 

W ramach tego projektu zostały zrealizowane trzy poważne inwestycje o łącznej wartości 220 782 848,98 zł netto (wkład UE: 109 552 449, 66 zł netto):
 

 

1.   W 2006 roku przebudowano ul. Lubicz i ul. Rakowiecką oraz odrestaurowano mury oporowe wzdłuż ul. Lubicz. Prace objęły wymianę nawierzchni jezdni oraz modernizację 4 km linii tramwajowej i sieci trakcyjnej. W efekcie tej inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo i komfort pasażerów podróżujących komunikacją miejską. Roboty rozpoczęły się 19 czerwca 2006 roku i zostały zakończone po upływie zaledwie 3 miesięcy.

 

 

W grudniu 2006 roku po półrocznych pracach zakończono także remont wiaduktu kolejowego i murów oporowych przy ul. Lubicz w Krakowie. Za przeprowadzenie tej inwestycji przywracającej wysokie walory architektoniczne i artystyczne obiektu, w kwietniu 2007 roku MPK S.A. zostało laureatem Konkursu Generalnego Konserwatora Zabytków „Zabytek Zadbany” za remont wiaduktu kolejowego i murów oporowych w ul. Lubicz w Krakowie, przywracający wysokie walory architektoniczne i artystyczne obiektu
 

2. 30 sierpnia 2007 roku zakończyła się modernizacja torowiska od pętli Kamienna do Krowodrzy Górki. Dzięki temu tramwaje jadą tam po nowych torach o długości prawie 3 km. Całe torowisko zostało wykonane w nowoczesnej technologii ekologicznej. W efekcie zdecydowanie wzrósł komfort podróży. Pasażerowie nie są już m.in. narażeni na hałas wywoływany przez jadący po torach wagon, bo specjalistyczna technologia tłumi wszystkie drgania. Modernizacja torowiska była także związana z remontem pięciu skrzyżowań, dwóch wiaduktów oraz odnową 10 przystanków.

Pod koniec roku 2006 na pętli w Krowodrzy Górce został oddany dla pasażerów nowy dworzec autobusowy. Dla podróżujących komunikacją miejską przyniosło to wiele udogodnień. Czekając na tramwaj czy autobus nie muszą sprawdzać godziny ich odjazdów na rozkładzie. Taka informacja jest bowiem zapowiada przez głośniki.
 

3.   Od maja 2008 roku krakowianie podróżują 24 nowoczesnymi tramwajami „Bombardier”, trzeciej serii, które kupiło MPK S.A. Jest to ostatni zrealizowany element unijnego projektu. Oddanie do użytku wszystkich wagonów wiązało się jednocześnie z zakończeniem realizacji całego unijnego projektu Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap I. Uroczystość poświęcona temu wydarzeniu odbyła się w zajezdni tramwajowej Podgórze 15 maja 2008 roku. Byli na niej obecni przedstawiciele władz miasta Krakowa, województwa małopolskiego oraz wykonawcy.

 

Nowoczesne, niskopodłogowe wagony Bombardiera trzeciej serii przewożą krakowian i turystów od 1 października 2007 roku. Czarne z przodu i z tyłu, o opływowym kształcie wagony są wyposażone w komfortowe siedzenia i sprawny system wentylacji. Oprócz tego zamontowano w nich także nowoczesny system informacji pasażerskiej. Każdy przystanek jest zapowiadany głosowo, a na bocznych tablicach wewnętrznych oprócz numeru linii wyświetlane są nazwy trzech najbliższych przystanków
 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo