Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

 

 

 

 

 

 

Przebudowa ul. Długiej wraz z torowiskiem i skrzyżowaniem z ul. Basztową, przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Słowackiego na odcinku od ul. Długiej do ul. Kamiennej

 

 

 

Przebudowa ul. Długiej wraz z torowiskiem i skrzyżowaniem z ul. Basztową rozpoczęła się 6 kwietnia 2010 roku. Wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm: Mota-Engil Polska S.A. – lider, partnerzy: Mota-Engil Engenharia e Construcao, KZN Bieżanów. 

Inwestycja została podzielona na dwa etapy. W pierwszym wykonawca zakończył prace na skrzyżowaniu ul. Basztowej z ul. Długą. Dzięki temu ten bardzo ważny węzeł komunikacyjny mógł zostać oddany do ruchu. Tramwaje i autobusy zaczęły tam kursować już 7 lipca. Kilka tygodni później 13 sierpnia tramwaje wróciły na przebudowaną ul. Długą.

Cała inwestycja ostatecznie zakończyła się formalnym odbiorem prac, który miał miejsce 22 września 2010 roku.

Zgodnie z umową, którą wykonawca podpisał z inwestorem (MPK S.A. w Krakowie) prace powinny zakończyć się w lipcu. Na przesunięcie tego terminu wpłynęła jednak konieczność wykonania dodatkowych prac zabezpieczających odkryte w ul. Długiej średniowieczne mury piwnic.

Warto podkreślić, że na odnowionej ul. Długiej poprawiło się przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort krakowian podróżujących po tej ulicy. Torowisko zostało wybudowane w najnowszej technologii. Użyte do tego materiały umożliwiają wytłumienie drgań i wyciszenie hałasu, który powstaje przy przejeździe tramwaju. 

Ulica po przebudowie zyskała także inne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych: przy zejściu z chodników na jezdnię z myślą o osobach niewidomych i słabowidzących ułożona została kolorowa kostka ze specjalnymi wypustkami. Do minimum zostały  także obniżone krawężniki przy zejściu z chodnika na przejście dla pieszych. Wszystko po to by osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mogły bez przeszkód poruszać się po tej ulicy. Przy każdym skrzyżowaniu przy ul. Długiej gdzie funkcjonuje sygnalizacja świetlna zostały także zamontowane urządzenia dźwiękowe.

Wartość robót wykonanych przez konsorcjum wyniosła 20.068.056 zł brutto (16.449.738,16 zł netto).

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo