Ważne: Strona www.projektyue.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.
drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

 

 

 

 

 

Budowa linii tramwajowej KST N-S etap IIA: Rondo Grzegórzeckie – Most Kotlarski – Klimeckiego – ul. Lipska wraz z przebudową pasa drogowego i budową ul. Kuklińskiego

 

Umowa na budowę nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do ul. Myśliwskiej została podpisana 20 stycznia 2010 roku w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie. Wykonawcą budowy linii tramwajowej jest konsorcjum firm: ZUE (lider) oraz Energopol i Strabag. 

Dzień po podpisaniu umowy rozpoczęła się realizacja jednej z najważniejszych dla mieszkańców Krakowa inwestycji. Oprócz budowy linii tramwajowej składa się na nią także budowa kilometrowego odcinka nowej ulicy Kuklińskiego oraz przebudowa ul. Lipskiej.

Na realizację całego zadania konsorcjum z ZUE miało dokładnie 15 miesięcy. Jeszcze jednak w sierpniu 2010 roku dla mieszkańców Krakowa został oddany pierwszy odcinek budowanej linii od ronda Grzegórzeckiego do ul. Nowohuckiej, po którym kursowała linia tramwajowa nr 20. Na całej długości linia funkcjonuje od listopada 2010 roku.

Nowa linia tramwajowa ma długość 4,2 km. Prowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez wybudowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Myśliwskiej. Tam została wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii znajduje się siedem przystanków w każdym kierunku. Warto podkreślić, że linia na całej długości biegnie wydzielonym, zielonym torowiskiem.

Wartość inwestycji wyniosła 96 934 188,87 zł netto (118 561 261,41 zł brutto).

Z uwagi na uwarunkowania technologiczne w ramach tego samego kontraktu realizowana była równolegle budowa estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich, za której finasowanie odpowiada Gmina Miejska Kraków.

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków
powered by: CMS Edito realizacja: Ideo